Artykuł dot. tematyki:
Księga znaku, księga CI, księga identyfikacji wizualnej, identyfikacja wizualna, tworzenie identyfikacji...
Wpływ Księgi Identyfikacji Wizualnej (księga CI) na tworzenie rozwojowej identyfikacji wizualnej firm

Stare przysłowie: „Jak cię widzą, tak cię piszą” – sprawdza się w działalności marketingowej. Zewnętrzny wizerunek w kontaktach biznesowych jest niezmiernie ważny i często stanowi o sukcesie firmy. Wpracowanie takie dobrego wizerunku jest niezmiernie istotne i służy temu system identyfikacji wizualnej, który umożliwia budowanie dobrych relacji z klientami i kooperantami.System identyfikacji wizualnej (Whiteart pisze o wizerunku firmy) opiera się na księdze identyfikacji wizualnej, zwanej księgą CI.
Czym jest księga identyfikacji wizualnej
Księga identyfikacji wizualnej zawiera zasady identyfikacji wizualnej i jej podstawowa strategię i szczegółowe reguły. Zasady identyfikacji wizualnej zawarte w księdze CI (corporate identity) mają postać tradycyjną jak i elektroniczną. Księga identyfikacji wizualnej, skuteczny branding może obejmować nieograniczony zakres, można rozbudowywać ją o całościowe i kompleksowe opracowanie dot. sposoby projektowania kalendarzy ksiązkowych. Księga identyfikacji wizualnej to swego rodzaju zestaw reguł, pewnego rodzaju instrukcja obsługi, wzorce i ustalenia dotyczące logotypu jak i pozostałych elementów identyfikujących firmę.
Księga CI,
branding opisuje np. bardzo szczegółowo budowę logo, wymiary, kolorystykę, różne wersje i odmiany. Często nawet określa się drobiazgowo zasady przedstawienia logo w zależności od miejsca i rodzaju spotkania partnerem biznesowym. Równocześnie chodzi o też o zapewnienie jednolitego wizerunku firmy.
Jak księga identyfikacji wizualnej wpływa na identyfikację wizualną firmy
Zależność jest bardzo prosta – dobrze obmyślona, opracowana, szczegółowa i odpowiednio wdrożona w życie
księga identyfikacji wizualnej wpływa bardzo korzystnie
na
tworzenie rozwojowej identyfikacji wizualnej firmy
. Dobra księga CI, identyfikacja wizualna firmy kładzie nacisk na różne elementy identyfikacji. Oprócz logotypu i jego różnych wariantów wprowadza: wizytówki, papiery listowe, reklamy prasowe, szyldy, flagi, teczki, foldery, ulotki, ubrania firmowe, samochody firmowe, kolorystykę infrastruktury firmy czy system komunikacji wizualnej wewnątrz i na zewnątrz budynków itp.
Księga identyfikacji wizualnej powinna zawierać
również nieprawidłowe, czyli niedopuszczalne formy zastosowania logo firmy i innych elementów dotyczących identyfikacji, mogące zaszkodzić wizerunkowi firmy bądź zniechęcić do niej klientów.
IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRM Wizerunek firmy tworzy identyfikacja wizualna. Zaplanowanie
identyfikacji wizualnej to podstawa tworzenia systemu identyfikacji
(logotyp, projekt logo), który gwarantuje elastyczną rozbudowę.
powrÓt do listy ARTYKUŁÓW
Pozostałe artykuły
Identyfikacja wizualna firmowa to bardzo obszerne zagadnienie. W
zakres tworzenia identyfikacji wchodzą liczne pojęcia tj. system
identyfikacji wizualnej, logo firmy, logotypy firm, tworzenie
wizerunku, branding, tworzenie marki, księga CI, itp.
Wizerunek nowoczesnej firmy, a skuteczna identyfikacja wizualna Porządne zaplecze pod działania marketingowe to branding, czyli przemyślana identyfikacja wizualna Naprawdę skuteczna firmowa identyfikacja wizualna, czyli „jak Cię widzą tak Cię piszą” Firmy myślące o przyszłości marketingowej firmy, czyli identyfikacja wizualna w działaniu Identyfikacja wizualna firmy jako podstawa wyrazistego wizerunku firmy Wpływ Księgi Identyfikacji Wizualnej (księga CI) na tworzenie rozwojowej identyfikacji wizualnej firm Profesjonalna identyfikacja wizualna marki tylko z renomowanej agencji reklamowej Projektowanie identyfikacji wizualnej, czyli branding i wizerunek firmy w praktyce… Fundament każdej firmy to skuteczna identyfikacja wizualnaTworzenie marki, wizerunku marki, czyli identyfikacja wizualna w akcji Projektowanie identyfikacji wizualnej, logo firmy to zajęcie dla specjalistów od wizerunku firmy
Zobacz
wszystkie artykuły dot. tworzenie identyfikacji, identyfikacja
wizualna...

