identyfikacja wizualna

Artykuł dot. tematyki:
Księga znaku, księga CI, księga identyfikacji wizualnej, identyfikacja wizualna, tworzenie identyfikacji...



Wpływ Księgi Identyfikacji Wizualnej (księga CI) na tworzenie rozwojowej identyfikacji wizualnej firm

Stare przysłowie: „Jak cię widzą, tak cię piszą” – sprawdza się w działalności marketingowej. Zewnętrzny wizerunek w kontaktach biznesowych jest niezmiernie ważny i często stanowi o sukcesie firmy. Wpracowanie takie dobrego wizerunku jest niezmiernie istotne i służy temu system identyfikacji wizualnej, który umożliwia budowanie dobrych relacji z klientami i kooperantami.System identyfikacji wizualnej (Whiteart pisze o wizerunku firmy) opiera się na księdze identyfikacji wizualnej, zwanej księgą CI.

Czym jest księga identyfikacji wizualnej

Księga identyfikacji wizualnej zawiera zasady identyfikacji wizualnej i jej podstawowa strategię i szczegółowe reguły. Zasady identyfikacji wizualnej zawarte w księdze CI (corporate identity) mają postać tradycyjną jak i elektroniczną. Księga identyfikacji wizualnej, skuteczny branding może obejmować nieograniczony zakres, można rozbudowywać ją o całościowe i kompleksowe opracowanie dot. sposoby projektowania kalendarzy ksiązkowych. Księga identyfikacji wizualnej to swego rodzaju zestaw reguł, pewnego rodzaju instrukcja obsługi, wzorce i ustalenia dotyczące logotypu jak i pozostałych elementów identyfikujących firmę.

Księga CI,

branding opisuje np. bardzo szczegółowo budowę logo, wymiary, kolorystykę, różne wersje i odmiany. Często nawet określa się drobiazgowo zasady przedstawienia logo w zależności od miejsca i rodzaju spotkania partnerem biznesowym. Równocześnie chodzi o też o zapewnienie jednolitego wizerunku firmy.

 

Jak księga identyfikacji wizualnej wpływa na identyfikację wizualną firmy

Zależność jest bardzo prosta – dobrze obmyślona, opracowana, szczegółowa i odpowiednio wdrożona w życie

księga identyfikacji wizualnej wpływa bardzo korzystnie

na

tworzenie rozwojowej identyfikacji wizualnej firmy

.  Dobra księga CI, identyfikacja wizualna firmy kładzie nacisk na różne elementy identyfikacji. Oprócz logotypu i jego różnych wariantów wprowadza: wizytówki, papiery listowe, reklamy prasowe, szyldy, flagi, teczki, foldery, ulotki, ubrania firmowe, samochody firmowe, kolorystykę infrastruktury firmy czy system komunikacji wizualnej wewnątrz i na zewnątrz budynków itp.

Księga identyfikacji wizualnej powinna zawierać

również nieprawidłowe, czyli niedopuszczalne formy zastosowania logo firmy i innych elementów dotyczących identyfikacji, mogące zaszkodzić wizerunkowi firmy bądź zniechęcić do niej klientów.




IDENTYFIKACJA WIZUALNA FIRM Wizerunek firmy tworzy identyfikacja wizualna. Zaplanowanie identyfikacji wizualnej to podstawa tworzenia systemu identyfikacji (logotyp, projekt logo), który gwarantuje elastyczną rozbudowę.




powrÓt do listy ARTYKUŁÓW




› identyfikacja wizualna firm

praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca praca



identyfikacja wizualna, tworzenie logo
identyfikacja wizualna

Międzynarodowa identyfikacja firmy ma wpływ na lokalny wizerunek danej marki. Skuteczne tworzenie loga firmowego - www.evito.pl - sprawdź teraz, takie działanie to baza do wszelkich działań marketingowych w firmie. Zadbaj o to już dziś.